واحد پول قبرس شمالی چیست؟
نوشته شده توسط : صبا


۱ – هزینه خورد و طعام در قبرس شمالی ماهانه چقدر میباشد؟‌
هزینه خورد و غذا در قبرس شمالی، با هزینه ها در جمهوری اسلامی ایران حدودا موازی میباشد و معیار هزینه ای که برای خورد و طعام در قبرس شمالی خرج میکنید را مانند جمهوری ویزا کاری قبرس شمالی  اسلامی ایران احتساب فرمائید.

۲ – هزینه اجاره منزل در قبرس شمالی چقدر میباشد؟
بسته به متراژ منزل و لوکیشن، اجاره منزل در قبرس شمالی از ۱۰۰۰ لیر تا ۳۰۰۰ لیر و بالا خیس متغیر میباشد.

۳ – هزینه خرید منزل در قبرس شمالی چقدر میباشد؟
بسته به متراژ و لوکیشن و حالت کلی منزل، هزینه خرید هر متر مربع آن از ۳۵۰۰ تا ۷۰۰۰ لیر و بالا خیس خواهد عطر.

۴ –  
لیر ترکیه

۵ – حالت درآمدی در قبرس شمالی چقدر میباشد؟
به صورت میانگین دست‌کم و کمترین درآمد و دستمزد دریافتی برای یک کارمند ساده در قبرس شمالی نزدیک به ۳۱۵۰ لیر ( هم اندازه ۳۱۵ یورو )، میانگین درآمد دستمزد وی برای مشاغل دولتی ۵۸۸۰ لیر ( هم اندازه ۵۹۰ یورو ) و برای مشاغل سری ۴۰۰۰ لیر ( مساوی ۴۰۱ یورو ) میباشد.
گونه های مالیات در قبرس شمالی
با آنکه قبرس شمالی عضو اتحادیه اروپا وجود ندارد البته سیستم مالیاتی این مرز و بوم مبنی بر با استاندارهای OECD و اتحادیه اروپا میباشد. درواقع یکی‌از دلایلی که می‌قدرت قبرس شمالی را مرزوبوم رو به پیشرفتی به اکانت آورد، مشابه سازی این مرزوبوم با طریق‌های امروزی مدیریتی و سیاسی دنیا میباشد. یکی‌از دیگر از این توسعه‌ها را می‌اقتدار در آموزش و پرورش قبرس شمالی دید که مبنی بر با سیستم آموزشی ایالات متحده میباشد. در هر شکل درباره اشکال مالیات در قبرس شمالی بایستی به 4 گزینه مهم یعنی مالیات بر بیزنس، مالیات بر درآمد، مالیات بر املاک و مالیات بر کمپانی‌های خاص اشاره نمود که پیرو توضیحات بدون نقص‌تری مهاجرت کاری به قبرس شمالی  ذکر میشود.


مالیات بر استخراج‌وکار
“کمپانی‌های محلی” که مرتبط با اشخاص مقیم این مرزوبوم هست، بایستی 10 درصد مالیات بر درآمد پرداخت نمایند. این در حالی میباشد که “کمپانی‌های فرنگی” که عمدتاً به وسیله سرمایه گذاران فرنگی تصویب گردیده‌اند، چنانچه که درآمدی را طبق ضوابط همگانی قبرس شمالی یا این که به عبارتی TRNC به دست آورند، می بایست 10 درصد مالیات بپردازند؛ ولی مقررات مالیات در قبرس شمالی برای کمپانی‌هایی که در حوزه‌ آزاد می باشند، یه خرده گوناگون می باشد. این مجموعه‌ها فقط درصورتی که که شغل‌های تجاری خویش را در TRNC ایفا دهند، نیازمند پرداخت مالیات می‌باشند. این در حالی میباشد که کمپانی‌های حیطه آزادی که تنها یک شعبه در قبرس شمالی دارا هستند و همه فرایندهای تجاری و درآمدی آنها در کشورهای دیگر میباشد، نباید هیچ مالیاتی بپردازند. درنهایت بایستی اعلام‌کرد ارزش افزوده برای کمپانی‌های حوزه‌ آزاد به حساب آوردن نمیشود.
مالیات بر درآمد
یکی از دیگر از مقررات مالیات در قبرس شمالی، مربوط به مالیات بر درآمد میباشد. این مالیات که فی مابین 10 تا 37 درصد بر طبق کمترین تا بیشترین درآمد متغیر هست، درواقع مشتمل بر اشخاص واقعی می شود. همان طور که از نام آن مشخص و معلوم میباشد، اشخاص می بایست برای هر درآمدی که در قبرس شمالی به دست میاورند مالیات بپردازند. درواقع پول در گردش اشخاص و شکل اکانت‌های جانور تحقیق می‌گردد و با تفکیک فایده و هزینه، مالیات اکانت گردیده و برای هر شخص شکل اکانت مالیاتی صادر می گردد.


مالیات بر املاک
قانون ها مالیات در قبرس شمالی برای خرید ملک شامل 4 مالیات گوناگون میباشد که به‌دنبال آنان را پژوهش میکنیم:

Stamp Duty یا این که مالیات حق تمبر یک هزینه اجباری در هنگام تصویب تفاهم نامه فی مابین خریدار و فروشنده ملک میباشد. شما بایستی تا حداکثر 21 روز بعداز امضای تفاهم نامه، ۰,۵ درصد از قیمت ملک را تحت عنوان حق تمبر پرداخت فرمائید.
Title Transfer Fee یا این که مالیات هزینه جابجایی گواهی برای او‌لین خرید ملک در قبرس شمالی 3 درصد میباشد و برای دفعات آجل 6 درصد است.
VAT یا این که مالیات بر قیمت‌افزوده را می توانید تا 3 ماه بعد از اخذ کلید از خریدار بپردازید که 5 درصد بها ملک هست.
Capital Gains یا این که مالیات بر نفع سرمایه بوسیله فروشنده ملک بایستی پرداخت خواهد شد که برای افراد حقیقی و واقعی 3 درصد و کمپانی‌ها 5 درصد ارزش آحاد تفاهم نامه میباشد.





:: برچسب‌ها: ویزا کاری قبرس شمالی, مهاجرت کاری به قبرس شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: